Hazır | Konular | Kitaplar

Topsakal Bırakmak Aslında Neyi Temsil Ediyor?

Topsakal Bırakmak Aslında Neyi Temsil Ediyor?


Kalbi ve beyni boş aynı zamanda tamamen cahil olarak yetiştirdiğimiz Gençlik, hiçbir aidiyyet duygusu taşımadan ne görürse taklit ediyor.

Hiçbir davranışının ne bir saniye öncesini, ne de bir saniye sonrasını hesaplıyor!

Tamamen nefsine buyruk, her şeyi mübah sayan bir hayatın kölesi olmuş durumda maalesef.

Taklitte ne gavura bakıyor, ne vicdanına bakıyor, ne de bir ders alıyor..

Neyse, bahsi uzatmadan Topsakaldan bahsedelim.

Mısır tarih boyunca ihtişam ve sefaletin kol kola gezdiği bir coğrafyadır.

Firavunlar halkla aralarındaki farkı ortaya koymak için, sınıf farklarını daha da belirginleştirmek için bir takım statü sembollerine ihtiyaç duydular.

Bu statü sembollerinden bir tanesi de top sakal bırakmaktır. Bu halleriyle kendilerini sıradan halk yığınlarından ayıracaklardı.

İmam Birgivî hz ne ait Burhan-ul Muttakin adlı eserden TARİHTE İLK DEFA TOP SAKAL BIRAKMA ÂDETİNİN FİRAVUNLARA AİT OLDUĞUNU ÖĞRENİYORUZ.

Mısır medeniyetini keşfeden batı aydınlarının onlardan bu âdeti aldıkları da kuvvetli bir kanaat olarak önümüzde duruyor.

Bu gün Yahudi ve Hıristiyan kültüründe kendine yer bulan bu adet sadece şekil olarak değil muhteva olarak da etkisini kuvvetli bir biçimde gösteriyor.

Firavun misali insanlara tepeden bakan Yahudi ve Hıristiyan elitleri, aydınları sadece top sakalı değil top sakalın ifade ettiği manayı da hayatlarına taşımış durumdadır.

Firavun etkisi altında kalmış modern batı aydınları kendilerini bilerek ya da bilmeyerek halkın üzerinde bir yere konumlandırmaktadırlar.

Bu seçkinci jakoben tavrın felsefi ve psikolojik altyapısı hiç kuşkusuz Firavun etkisindedir.

Bu dünya üzerinde firavunlardan beri bir takım gurur ve kibir heykelleri kendilerini halktan üstün görmek ve bunu bir şekilde statü sembolleriyle ispatlamak ve kabul ettirmek istiyor.

Bizde ise durum ne merkezde acaba yüzümüzü batıya döndüğümüzden beri her işimizde onların ağzına baktığımız için de hiç sormadan sorgulamadan her sömürge aydını gibi bizdekiler de onların adet ve şekillerini sembol ve tarzı hayatını taklit etme ihtiyacı hisseder olduk.


Dünyanın neresinde olursa olsun sömürge aydınları için taklitten başka bir çıkar yol yoktur.

Lafımızı batırıp uyarmak ve uyandırmak istediğimiz işte bu yarım aydın kitlesidir.

Bize göre insanların kılığını kıyafetini saçını sakalını şeklini şemailini değiştirecek olan politikacılar değil modacılardır.


Yine bununla birlikte toplum önderleri sanatçılar siyasetçiler öncü kimlikler topluma yön tayin etmede bir numaradırlar.

Bir profesör top sakal bırakırsa öğrencisi onu taklit edecektir, daha tirajı komik olanı sokaktaki hamal amele de bu etki altında kalmaktadır.

Onun da ötesinde acayip ve ucube diyebileceğimiz top sakal şekilleri ile karşı karşıya kalıyor ağlanacak halimize de gülmekten başka bir şey de elimizden gelmiyor.

Bizim insanlarımız Fira’vni bir sembolle nasıl bir varlık ispatı yapmak istemektedir ki; Fir’avni bir tavırla top sakal bırakmak bir kimlik ve kişilik zaafıdır.

Aslında içindeki Firavunu dışarı taşımak isteyen modern insan çenesinde anlamsız bir şekilde kıl bırakmaktadır.

Unutmayalım ki kalıbı Firavuna benzeyenlerin zamanla kalbi de firavuna benzeyecektir. Ve yine unutmayalım ki; top sakal bırakmak bir Firavun âdetidir.



"topsakal bırakmanın hükmü" nedir? varın siz karar verin...


10 yorum

hadi lan ssendee aslina

hadi lan ssendee aslina bakarsan yukarda aciklama yapn kisi her kim ise okisinin dusuncelerine tevasur etmis firavunun dusunvesi. sokakta ki ameley bile etkiliyormus. amele etkilenemez mi yani ne zannediyorsun ameleyi.

06.02.2013 - Ziyaretci

Top sakal

aklını tedavi ettir. top sakalı olupta beş vakit namaz kılanlar var. Sadece sünnetteki sakala uyulmamış oluyor. Kaldı ki sakalı bırakmak farz değil, sünnet. dahası sakalı kesmek haram da değil; uzatılmış sakalı kesmek haramdır. Yoksa yüzü tıraşlı her insan haram işliyor değil. Bazı sofi meşrebler bıraktıkları sakalları yüzünden, sakalsız olanları kolayca haram işlemekle suçluyor. Sen sanki çok ihlaslısın o sakalını bırakırken.

02.11.2013 - Ziyaretci

mesele yakışması ve estetik

Bir genç olarak top sakal bırakmamın nedeni sadece kendime yakıştırmam ve yüz şeklime uygun olmasıdır. Yuvarlak yüzlüyüm ve yuvarlak yüzlü insanlara, uzun yüzlü olmayanlara, yuvarlak yüzün eksiğini telafi etme olanağı sağlıyor bu tarz sakal. Tarihte ne gibi amaçlarla kullanıldığı ben veya çevremdeki bir başkası için önemli değil çünkü top sakalımı gören kimsenin aklına bahsettikleriniz gelmiyor. Senin gibileer hariç

24.06.2015 - Ziyaretci

tek cümle

Konu güzel ama böyle berbat ve saygısızca bir üslup ile anlatılınca rahatsız oldum.

22.07.2015 - Ziyaretci

YARASI OLAN GOCUNUR

ADAM SADECE YAZMIŞ.NE VAR BUNDA?SİZİN GİBİ AŞAĞILIK TÜRKİYELİLER DIŞINDA

31.07.2015 - Ziyaretci

bence

İronik.

26.09.2015 - Ziyaretci

Saçmalık

saçmalık

26.01.2018 - Ziyaretci

hak veriyorum

çok haklı bir yazı

08.09.2018 - Ziyaretci

Sadece güldüm

Yani öyle bir saçmalamış ki okurken nasıl dayandım da bitirdim bu yazıyı dedim kendi kendime top sakalı kendisine yakıştıran kişi pek tabi bırakabilir normal bir durumdur bu yazarmıdır artık her neyse öyle bir döşemiş ki yok özentilik yok jakobenlik yok halka tepeden bakan firavunlar kardeş küçükken top sakallı birisiyle kötü şeyler mi yaşadın ne bu kin bu nefret

18.11.2018 - Ziyaretci

Firavun

Senin gibiler derken seninkiler kimler?1453 fatih kanunları ile
Tüm halklar dinini istediği gibi yaşamakta serbesttir denmiş ve haklarınız verilmiş. Yazında senin gibiler ifadesi yerine milliyetini ve dinini beyan etmen daha etik olurdu ve hoş karşılanırdın.ancak sen zulüm 1453. Başladı demişsin. Kucağımızda oturup sakalımız çekme tosunum

09.12.2018 - Ziyaretci