Osmanlı'ya İçeridekiler İhanet Ederken, Afrika Müslümanları Bile Yardım Gönderiyordu...
Osmanlı'ya İçeridekiler İhanet Ederken, Afrika Müslümanları Bile Yardım Gönderiyordu...
Osmanlı İmparatorluğu'nu içerideki hainler yıkmaya teşebbüs ederken, dünyanın dört bir tarafındaki müslümanlar destekliyordu....
Afrikalılar da Osmanlı’ya Yardım Göndermişti...
Doğu Afrika ülkelerinden Etiyopya’nın Harar eyaletinde bulunan Şehir Müzesi’nde, Hararlı Bekir Muhammed isimli bir kişinin Osmanlı askerine yaptığı yardımın imzalı makbuzu sergileniyor.
Bildirildiğine göre, Arapça, “1 riyal 18 kuruşu, Allah rızası için cihatta bulunan Osmanlı askerlerine gönderiyorum. Allah kabul etsin; âmin.
Hicri 1290.
Bekir Muhammed”
ibaresi yer alıyor.
19. yüzyılın son çeyreğine girilirken, Hararlı bir Müslüman’ın samimiyetle bağışladığı bu meblağın savaş vesilesiyle gönderildiği yazılı.
Fakat Hicrî 1290 tarihi, Miladî 1873 yılına denk geliyor ve o tarihte “kronoloji”de savaş vesaire gibi topluca ve maddi manevi seferberliği gerektirecek bir şey olmadığı görünüyor.
Dolayısıyla makbuzun orijinalini görmek gerektiğini de ayrıca ifade edelim.
Her şeye rağmen tarihî bir vesika niteliği taşıyan bu makbuz, Osmanlı’nın, Harar ile siyasî ve sosyal manada çok sıkı bağları olduğuna işaret eden bir belgedir.
Osmanlı İmparatorluğu'nu içerideki hainler yıkmaya teşebbüs ederken, dünyanın dört bir tarafındaki müslümanlar destekliyordu....
Afrikalılar da Osmanlı’ya Yardım Göndermişti...
Doğu Afrika ülkelerinden Etiyopya’nın Harar eyaletinde bulunan Şehir Müzesi’nde, Hararlı Bekir Muhammed isimli bir kişinin Osmanlı askerine yaptığı yardımın imzalı makbuzu sergileniyor.
Bildirildiğine göre, Arapça, “1 riyal 18 kuruşu, Allah rızası için cihatta bulunan Osmanlı askerlerine gönderiyorum. Allah kabul etsin; âmin.
Hicri 1290.
Bekir Muhammed”
ibaresi yer alıyor.
19. yüzyılın son çeyreğine girilirken, Hararlı bir Müslüman’ın samimiyetle bağışladığı bu meblağın savaş vesilesiyle gönderildiği yazılı.
Fakat Hicrî 1290 tarihi, Miladî 1873 yılına denk geliyor ve o tarihte “kronoloji”de savaş vesaire gibi topluca ve maddi manevi seferberliği gerektirecek bir şey olmadığı görünüyor.
Dolayısıyla makbuzun orijinalini görmek gerektiğini de ayrıca ifade edelim.
Her şeye rağmen tarihî bir vesika niteliği taşıyan bu makbuz, Osmanlı’nın, Harar ile siyasî ve sosyal manada çok sıkı bağları olduğuna işaret eden bir belgedir.
Tarihi Konular
- "Çaka Bey" :İlk Türk Denizcisi
- 10 Sınıf Tarih 2. Dönem 2. Yazılı Soruları-Test
- 12 Sınıf Tarih 2. Dönem 2. Yazılı Soruları-Test
- 24 Nisan Tarihi Tamamen Yalandır.
- 9. Sınıf Tarih 2. Dönem 1. Yazılı Soruları- Karma
- Ahmet Cevdet Paşa ve Hayatı
- Alay Beyi Nedir ve Kimlere Denir?
- Ayasofya Çok Mahzun...
- Bilim Tarihi Sahte İsimlerle Dolu...
- Çimpe Kalesi'nin Alınması : Osmanlının Rumeli'ye İlk Geçişi
- Din Eğitimini Yasaklayan Kanun: Tevhid-i Tedrisat
- Diyanetin Türkçe Ezan Utancı
- Dolmabahçe Sarayı Hakkında Temel Bilgiler
- Ecdadımıza Söven "Yalan Tarih" Artık Bıktırdı!
- Elektrikle Aydınlanan İlk Şehir: TARSUS
- Ermenilerin "Soykırım Yalanı"nın Kısaca İçyüzü
- Esrarengiz Piri Reis Haritasının Sırları Çözülemiyor...
- Evliya Çelebi "Seyahatname"sini Neden Yazmış?
- Fatih Sultan Mehmed’in Annesinin Kabri Nerede?
- Fibula Nedir?
- Fransa'da Endülüs Tarafından Fethedilecekti
- İlk Türk İslam Devleti: Karahanlılar Ve Özellikleri
- İslamiyet Öncesi Dönemde Türklerin Kullandığı Başlıca Kelimelerin Manaları
- İslamiyetten Önce Türklerde Devlet Yapısı ve Yönetim Şekilleri
- İstanbul Sadece Osmanlı'nın Değil Suların da Başkentiydi
- İstanbul'da 2 Adet Hırka-i Şerif Var
- Kadeş Antlaşması ve Antlaşmanın Ayrıntıları
- Kadir Mısıroğlu ve Hayatı: Yakın Tarihin Örtülü Yalanlarını Ortaya Çıkaran Müslüman Tarihçi
- Karamanoğlu Mehmet Bey
- Kel Aliço; Üst Üste 27 Yıl Kırkpınar Başpehlivanı